S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги

logo comexpert 2

  • Реєстрація

Приладдя для малювання. Фарби масляні, акварельні, гуаші, темперні фарби. Пензлі

 

Група приладдя для малювання включає такі підгрупи: фарби для малювання, пензлі для малювання, картон, полотно, мольберти, допоміжні матеріали (масла, лаки, розчинники тощо).

pruladdja maluvatu

Фарби – це природний або синтетичний пігмент, затертий на зв'язуючій плівкоутворюючій речовині (олії, клеї, емульсії тощо). Розрізняють фарби таких видів: масляні, акварельні, гуашеві, темперні, рельєфні, сухі фарби.

Фарби для малювання – це пігменти, затерті на якійсь в'яжучій плівкотвірній речовині. Залежно від хімічного складу пігменти поділяють на мінеральні (природні та штучні) й органічні.

Природні мінеральні пігменти одержують внаслідок переробки природних матеріалів. До штучних мінеральних пігментів відносять: порошки алюмінію і міді, цинкові білила, кіновар і ультрамарин.

Органічні пігменти одержують методом органічного синтезу і використовують для виробництва різних фарб.    В'яжучими плівкотвірними речовинами є різні рослинні олії та клейові емульсії.

Розрізняють такі види фарб художнього призначення:

- масляні,

- акварельні,

- гуашеві,

- темпера.

xudozni vurobu

Масляні фарби використовують для живописних робіт по дереву, полотну або картону. Для надання масі пастоподібного стану до складу фарби вводять воскові розчини. Виготовляють масляні фарби різних кольорів у вигляді тонкої розтертої пастоподібної суміші.

Масляні фарби фасують у свинцеві туби. На наклеєних етикетках маркують їх назви і світлостійкість. Для відповідальних художніх робіт використовують тільки світлостійкі фарби. Особливістю цих фарб є їх повільне висихання. Сушіння від пилу здійснюється в інтервалі 1-10 діб у кімнатних умовах. У торговельну мережу масляні фарби надходять поштучно або наборами з 3, 7, 10, 12, 14 кольорів.

Акварельні фарби – клеєві фарби, розведені водою, призначаються для живопису і малювання. Головною відмітною ознакою акварельних фарб від гуаші і темпери є їх прозорість після розчинення у воді. Асортимент акварельних фарб включає декілька їх видів: пастоподібні художні тонкотерті й пастоподібні учнівські; напівсухі (медові), що використовують для ескізних робіт; сухі фарби у вигляді плиток або таблеток, наклеюються на картонну палітру або розфасовуються в невеличкі відкриті пластмасові ємності.

Для виготовлення художніх акварельних фарб застосовують натуральні й штучні пігменти, які мають високу світлостійкість і різноманітність кольорів.

Акварельні учнівські фарби випускають у тубах і застосовують для дитячого малювання. За показниками світлостійкості й прозорості вони поступаються тонкотертим фарбам. Для їх виробництва допускається використання штучних пігментів з домішками різних наповнювачів. Випускають акварельні фарби наборами з 7, 10, 12 або 14 кольорів.

Сухі акварельні фарби призначаються для дитячого і шкільного малювання. Їх випускають у таблетках діаметром 23 мм і висотою 5 мм в наборах з 6, 8, 10 і 12 кольорів. Сухі фарби наклеюють на картонну палітру або вкладають у картонні коробки.

Акварельні напівсухі фарби являють собою пастоподібні суміші пігментів, пігментних фарбників або лаків з наповнювачами і в'яжучими речовинами. Завдяки властивостям в'яжучих речовин ці фарби здатні довго зберігати напівсуху консистенцію. В'яжучими речовинами в них є водні розчини гуміарабіку або декстрину з додаванням меду, патоки або гліцерину. Гліцерин запобігає затвердінню пастоподібних фарб, а мед і патока сприяють тривалому зберіганню фарб у напівсухому стані. Тому ці фарби й називають медовими. Асортимент медових фарб включає напівсухі тонкотерті й напівсухі звичайні. Вони комплектуються наборами з 12, 16 або 20 кольорів у металевих або порцелянових ванночках прямокутної форми. Ванночки вкладають у металеву, вкриту лаком коробку, куди кладуть і м'який пензлик з хутра білочки.

Гуаш – непрозора водорозчинна фарба з тонко розтертої пастоподібної суміші пігментів із водорозчинними плівкотвірними речовинами. Гуаш за призначенням буває плакатна і художня. Плакатну гуаш застосовують для оформлення плакатів, гасел. Художню гуаш виготовляють на основі більш світлостійких пігментів. Випускають гуаш різних кольорів. Фасують у банки по 50, 100, 200 і 500 г. Набори фарб містять 12 кольорів у скляних флаконах по 40 см3.

Темперні фарби є нібито перехідними між акварельними і гуашевими, вони водорозчинні, але після висихання не розчиняються ні у воді, ні в олії. Їх використовують для декоративних робіт на попередньо заґрунтованих матеріалах. Для підвищення покривної здатності до складу цих фарб уводять білило і каолін. Розфасовують темперу у свинцеві туби або в скляні банки ємністю 75-200 г.

Для художнього розпису тканин призначені пасти рельєфні – суміш мінеральних і органічних пігментів із в'яжучими речовинами.

Сухі фарби – це пастель, соус, сангіна, вугілля для малювання, пігменти.

Пензлі для малювання відрізняються формою, розмірами та видом волоса, вони призначені для живописних робіт художніми фарбами, при їх виготовленні використовують кращу сировину та оздоблення.

За видом волоса пензлі можуть бути зі щетини, з волоса борсука, білки, ведмедя, колонка тощо. Практичне використання більш чи менш жорстких пензлів, плоских або круглих залежить від індивідуальних вимог певного майстра (художника), використаної техніки живопису. Для акварельного живопису ідеально підходять пензлі з волоса колонка. Пензлі із синтетики використовуються для акварелі, олійних фарб, але ідеально підходять для акрилової фарби. Пензлі з волоса білки популярні як в олійному живописі, так і в акварельному. Щетина переважно – для олійних фарб. Поні – майже ідеальний тип волоса, який використовує більшість митців у різних техніках.

Пензлі складаються із дерев'яної ручки, металевої або пластмасової капсули і жмутика волоса.

                                   penzli          penzli sudozni

Ручки виготовляють з деревини осики, липи або вільхи і вкривають спиртовим лаком. Капсулу виготовляють з поліетилену або із білої жерсті. Волос знежирюють у бензині, очищають і загартовують при температурі 140-180°С або кип'ятінням у розчині галунів. При цьому волос набуває пружних властивостей. Висушений та розсортований волос підбирають за кольорами в жмутики. Потім один кінець жмутика змочують лаком, вставляють у капсулу і міцно запресовують.

Залежно від використаного волокна і форми жмутика розрізняють такі пензлі для малювання:

- художні,

- шкільні,

- обвідні,

- флейці.

klacuf penzlivХудожні пензлі розрізняють залежно від виду волоса, який використовують для виробництва: це волос з хребта, загривка або бічної щетини. Виготовляють пензлі таких номерів: круглі - з № 1 по 24, плоскі (тільки парних) - з № 2 по 24.

Шкільні пензлі призначено для виконання шкільних робіт акварельними фарбами. Залежно від розміру жмутика волоса їх поділяють на дев'ять номерів (тільки парні): з № 2 по 18.

Обвідні пензлі мають круглу форму, однаковий жмутик із волоса білки або колонка. Залежно від розмірів поділяють на 12 номерів - з № 1 по № 12.

Пензлі «флейці» мають форму лопаточки: висота волосяного жмутика із щетини має 35, 40, 60, 85 мм, а з волоса борсука – 25, 35, 45 мм.