Згідно зі Статтею 15 «Право споживача на інформацію про продукцію» Закону України «Про захист прав споживачів», інформація про продукцію повинна містити:
- назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
- найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;
- дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування – про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;
- відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі встановлені нормативно-правовими актами;
- позначку про наявність у її складі генетично модифікованих компонентів;
- дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
- дату виготовлення;
- відомості про умови зберігання;
- гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
- правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
- строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
- найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
Маркування – це інформація у вигляді написів, цифрових, колірних і умовних позначень, наноситься на продукцію, упаковку, етикетку чи ярлик для забезпечення ідентифікації та прискорення обробки привантажно-розвантажувальних роботах, транспортуванні і зберіганні.
Нанесення маркування на упаковку і (або) продукцію називають маркуванням, яке здійснює виробник (виробниче маркування) або продавець (торгове маркування) безпосередньо на конкретні товари, тару, упаковку різними способами.
Виробник наносить виробниче маркування на етикетки, вкладиші, ярлики, бирки, контрольні стрічки, клейма, штампи, кольєретки тощо.
Зокрема, маркування одягу наноситься на товарний ярлик (будь-якої форми) і містить наступне:
- товарний знак виробника, його найменування, підпорядкованість і місцезнаходження;
- найменування виробу, номер моделі, нормативного документа виробу, артикул виробу або номер за прейскурантом;
- розмір виробу;
- сорт;
- дату випуску (місяць, рік);
- клеймо контролера-виробника.
Додаткові реквізити: для верхніх швейних і трикотажних виробів – відповідно артикул матеріалу верху і артикул полотна; для білизняних трикотажних виробів – група обробки і міцність фарбування; для швейних виробів, виготовлених на підкладці, – рекомендації з догляду.
Транспортне маркування містить відомості про одержувача, відправника та способи поводження з упакованою продукцією при її транспортуванні і зберіганні.
Вимоги до маркування товарів регламентуються в стандартах і загальних технічних умовах продукції. Маркування може містити текст, малюнок, умовні позначення, інформаційні знаки. Маркування наносять на вироби в суворо встановлених нормативними документами місцях.
Кодування – це утворення і присвоєння коду класифікаційному угрупуванню або об'єкту класифікації.
Код – це знак або сукупність знаків, які використовуються для позначення класифікаційного угрупування або об'єкта класифікації.
Метою кодування є систематизація об'єктів шляхом їх ідентифікації та присвоєння умовного позначення (коду), завдяки якому можна знайти і розпізнати будь-який об'єкт серед багатьох інших.
Відповідно до ДСТУ 3144—95 «кодування товарів — це присвоєння товарам умовних позначень у вигляді цифрового, буквено-цифрового та штрихового коду з метою їх ідентифікації».
З 1 січня 1995 р. штрихове кодування – обов'язкова умова поставки товарів на ринки країн ЄС.
Штрихове кодування – це система автоматичної ідентифікації об'єктів кодування.
Артикул – це унікальний код, який виробник присвоює товару.
Артикул – (від латин. Articulus – розділ, різновид) — узагальнений показник, що характеризує основні функціональні та якісні показники товару: шифр, тип, об'єм, призначення.
Артикул товару – це поєднання букв, цифр, символів, яке позначає дану модель товару. Він має бути написаний на самому виробі (в одязі — на бирці, у меблях — на ярлику, який кріпиться до задньої стінки виробу, на світильнику — на внутрішній стороні підставки тощо.) Відповідність товару зазначеному артикулу можна перевірити, переглянувши каталог фабрики-виробника. Артикул є необхідним для формування замовлення гуртовими покупцями.