Слово косметика (від грец.) означає мистецтво прикрашати. Тепер це поняття має ширший зміст, тому що включає комплекс виробів по догляду за порожниною рота, волосся, шкірою.
Косметичні товари за призначенням підрозділяють на три групи: лікувально-гігієнічні; декоративні та інші косметичні вироби. Актуальною групою сьогодні є інтимна косметика, яка для догляду за інтимними частинами тіла пропонує більш м'які за складом і дією косметичні вироби.
Структура шкіри однакова у всіх людей, але в залежності від ступеня інтенсивності роботи сальних залоз, виділяють наступні типи шкіри обличчя: нормальна; комбінована; жирна; суха.
Основною сировиною для косметичних товарів є жири тварин (овечий, норковий, кашалотовий саломас, спермацет (кристалічна частина кашалотового жиру); олії рослинні (мигдальна, абрикосова, виноградна, персикова, оливкова, авокадо, горіхова та ін.); воски (бджолиний, рослинні); очищені нафтопродукти (вазелінова олія, парафін, церезин, вазелін); спирти (етиловий та інші); спеціальні добавки, наприклад гліцерин, що запобігає висиханню, замерзанню і псуванню кремів, згущувачі, гелеві речовини; поверхнево-активні речовини та вітаміни А, В, С, Е, Р та інші; соки плодів та ягід і фруктові кислоти; біоактивні добавки (настої й екстракти лікарських трав: ромашки, календули, звіробою, женьшеню, глоду); апілак (бджолине молочко), колаген, еластин; лецитин яєчного жовтка та інші фосфоліпіди; вологозатримувальні речовини, наприклад, гіалурінова кислота, карбамід, духмяні речовини тощо.
Основною вимогою при виробництві косметичних товарів є строге дотримання санітарних умов, щоб запобігти бактеріальному зараженню готової продукції.