Музика має величезний вплив на емоційний стан людини, вона є, свідомо чи несвідомо, частиною життя кожної людини, виховує її, допомагає пізнати прекрасне, є невід’ємною частиною традицій і звичаїв народу.
Музичні фабрики в Україні виробляють усі види інструментів: струнні (в Чернігові і Закарпатті), духові (у Києві), язичкові (у Полтаві, Житомирі й на Донбасі), електронні (у Львові).
До музичних товарів відносяться музичні інструменти, приладдя і запасні частини для музичних інструментів.
Музичні інструменти – це товар для специфічної категорії споживачів, їх відрізняє музична підготовка (музична освіта) або музична обдарованість, талановитість. У переважній більшості – це музиканти різного рівня підготовки:
- що тільки починають грати (вони не претендують на високу якість музичних інструментів);
- що грають на музичному інструменті (вимоги до якості звучання інструментів, до ігрових можливостей та до художнього рівня інструментів середні);
- досвідчені музиканти і професіонали (ставлять дуже високі вимоги до всіх показників якості музичних інструментів).
Саме тому продавці музичних інструментів повинні мати відповідну підготовку та необхідні знання щодо асортименту і конструкції музичних товарів, правил їх пакування, маркування і зберігання, бути кваліфікованими консультантами покупців.
У нормативній документації, що обумовлює характеристику асортименту і якість музичних інструментів використовують загально прийняту «музичну грамоту». З метою забезпечення високого рівня сервісного обслуговування покупців музичних інструментів, а також для спілкування з їх виробниками – постачальниками, торговельним працівникам необхідні знання і володіння основами нотної грамоти. Слід знати такі поняття і терміни як звукоряд, октава, нотний стан і ноти, тривалість звуків і паузи, ритм, розмір і такт, інтервали, акорди, лад і тональність тощо.
Загалом утворення музичних звуків відбувається за єдиною функціональною схемою для всіх музичних інструментів: збудник коливання – генератор коливання – резонатор.